20090220

- jag har inga kontanter för mitt kaffe. tar ni kort?
- nej.
- åhå.
- en principsak bara. ta det inte personligt.
- hur skulle jag inte kunna ta det personligt? för det första står mitt namn inristat i kortet, för det andra råkade jag skära mig på den vassa kanten när det var nytt så dess existens är alltså dessutom bevarat i mitt kött. vill du se ärret?
- visa ärret.
- här.
- det var inte ett dåligt ärr.
- jag säger ju det. ta mitt kort nu.
- vi tar inte kort.
- finns det inget jag kan göra?
- nej. vi tar inte kort.
- ponera att jag vore en grekisk gud. skulle ni då ta det?
- det vore omöjligt då vi inte har en kortläsare.
- jag vet, men snälla. försök bara föreställa dig scenariot att ni har en kortläsare och jag är en grekisk gud. blunda och bevittna scenen under dina stängda ögonlock om det så behövs. vad skulle hända?
- ingenting. vi tar inte kort.
- jävla idiot.
- vad sa du?
- jag sa JÄVLA IDIOT.
- maken till fräckhet, vem tror du att du är?
- jag vet inte. eller jo. jag är kung zeus av olympus!