20090305

jag växer upp framför en flimrande plasmaskärm. jag växer upp framför miljontals pixlar som i symbios bildar menlös binärkod. jag växer upp men inte på längden, utan på bredden. jag växer upp och får elektroniska brev ifrån prinsar i nigeria som lovar att dela med sig av sina förmögenheter bara jag skänker dem mina kontouppgifter. jag växer upp framför "free candy", "free ipod", "free sex", "fuck REAL girls in storvreta." jag växer upp och vidarebefodrar ett videoklipp med en dvärg som ramlar i en vattenpöl till miljontals människor, till alla dem som liksom jag ägnat sina liv åt att försöka finna den roligaste dvärgen, den roligaste vattenpölen och det roligaste fallet. alla lika olyckliga och jag växer upp bland dem, i det smärtsamma förfallet. jag växer upp i sökandet efter det perfekta tidsfördrivet, den bästa vägen ut från verkligheten. jag växer upp i illusioner, jag växer upp och drunknar i ett hav av vattenpölar. jag växer upp i ett parti monopol som enbart innehåller passera gå, inkassera 4000. jag växer men det enda knaket som hörs är ifrån ett datorchassi som sjunger på den sista versen.